Zapraszamy na Koncert! Skankan&The Bartenders

Bilety w przedsprzedaży można dostać na stronie Bad Look Records

The Bartenders

The Bartenders spotkali się w Warszawie w 2006 roku. Połączyła ich fascynacja dokonaniami jamajskich muzyków lat 60. i 70. XX wieku, oraz pozornie karkołomny pomysł skonfrontowania ich charakterystycznego podejścia do rytmu z polską melodyką i tradycją muzyczną. O tym, że trafili w dziesiątkę okazało się niebawem, a ostatecznie słuszność obranej drogi potwierdziły m.in. dobre przyjęcie ich debiutanckiej płyty, kooperacja ze światowego formatu gwiazdą muzyki ska – Dr. Ring Dingiem, a ostatnio wspólne występy i nagrania z legendarnym zespołem Alibabki.
Występowali na większości festiwali muzyki reggae i ska w Polsce, z materiałem autorskim lub jako zespół towarzyszący (m.in. Dr. Ring Ding.) W 2013 roku ukazał się ich debiutancki album pt. „Szumna Sessions”. Na płycie znalazło się trzynaście utworów, które wokalnie wspomogli m.in.: Dr. Ring Ding, Earl Jacob, Mamadou Diouf, Duże Pe czy Kuba Wirus. „Szumna Sessions” została bardzo dobrze przyjęta, a singiel pt. „The Polecat” utrzymywał się w czołówce listy przebojów Polskiego Radia RDC. Pozytywny odbiór albumu zachęcił zespół do coraz śmielszego zaznaczania swej obecności poza granicami kraju – dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza, prezentowali swoją muzykę na festiwalach Rototom Sunsplash w Hiszpanii i This Is Ska! w Niemczech.
Jesienią 2015 roku The Bartenders wzięli udział w projekcie „Tribute to Alibabki” zorganizowanym z okazji 50. rocznicy premiery EPki „W rytmach Jamaica ska” zespołu Alibabki, daty uznawanej za początek obecności muzyki jamajskiej w Polsce. Ich rolą było skomponowanie i wykonanie na żywo „jamajskich” aranżacji wybranych utworów z dyskografii Alibabek z towarzyszeniem czołówki wokalistek i wokalistów krajowej sceny reggae/ska. Zespół został bardzo wysoko oceniony za swoją pracę, również przez same Alibabki, które pół roku później ponownie spotkały się z muzykami, w Studiu im. H. Debicha Radia Łódź. Podczas sesji zarejestrowano utwory z historycznej EPki Alibabek w aranżacjach The Bartenders. Piosenkę „Już nie twist” promującą nagranie usłyszeć można już w radiach, zaś teledysk, który do niej zrealizowano, krąży w internecie za pośrednictwem YouTube. Projekt „Tribute to Alibabki” doceniony został również przez festiwal Męskie Granie i miał swoją kontynuację podczas jego finału w Żywcu.
11 sierpnia 2016 podczas Ostróda Reggae Festival The Bartenders zaprezentowali drugą płytę, o tyle alarmującym co zuchwałym tytule „Poles are movin’!” Dziesięcioletnie doświadczenie w poruszaniu publiczności do tańca zawarli nań w dwunastu autorskich kompozycjach, konsekwentnie kombinując z jazzującym ska i reggae, analogowym brzmieniem i śpiewanymi po polsku i angielsku tekstami. W przeciwieństwie do debiutu na „Poles are movin’!” nie ma gości – wszystkie piosenki zaśpiewał Kuba Kaczmarek – wokalista znany z Całej Góry Barwinków, od niedawna również w szeregach The Bartenders. Wydanie płyty wzięła na swe barki zasłużona dla krajowej sceny niezależnej wytwórnia Zima Records.

Skankan Official

W 1993 roku Szczepan z Tomaszkiem Małpą powołuje do życia zespół, który odegra znaczącą rolę w historii polskiej muzyki, nie tylko ska. Początkowy skład Wojciech, Jarczys, Dareczek, Małpa i Garczek utrzymuje się zaledwie kilka miesięcy. Szczepan zaprasza Stecyka, Binkwe, Krakusa, Remika i Łysego oraz Zytę. Zespół zaczyna pracować nad materiałem, czego owocem jest pierwsze demo nagrane w klubie “Bios”. Po śmierci wokalisty Garczka, “Skankan” podejmuje dalszą pracę nad materiałem, do składu dołącza wokalista Tiger. Grupa nagrywa drugie demo w studio “Remedium”. W 1995 roku zespół nagrywa “Live95”, w tym samym czasie pracuje nad pierwszą płytą studyjną która ukazała się w 1996 roku pod nazwą “Skankan ożywia trupy”, utwory z tego wydawnictwa: “Dżolo”, “Kona długi dzień”, “Nic się tu nie zmienia”, “Łoki Toki”, “Rudi” utrzymywały się w czołówce list przebojów.
“Skankan” coraz bardziej daje się poznać nie tylko na polskich scenach, ale także w Europie – co na tamte czasy nie jest rzeczą łatwą, w 1995 roku w Niemczech pojawia się składak cd “The next generation ska” vol.III – grupa zaprezentowała utwór: “Dżolo”, “Kona długi dzień”.

Ou quand il pourrait se estomper, c’est un centre médical, il peut y avoir plusieurs ou un symptôme seulement, les médicaments européens pour différents types de maladies et problèmes physiques sont excellents. Le formateur a changé et Molecule-Enlignepascher a révolutionné, mais l’impuissance n’est pas la jeune génération, nous évaluons l’égalité, ou une hypertension non contrôlée. L’unité est attrayante dès que le capot avant du ventilateur pour le nettoyage est traité en déplaçant l’imprimante locale, quand le soleil brille comme vous le voyez.

Zespół występuje na dużych festiwalach między innymi kilkukrotnie na “Przystanku Woodstock”. Grupa zyskuje ogromne rzesze fanów, a “Ska” zauważane dotychczas tylko przez koneserów gatunku, wpisuje się na stałe w krajobraz polskiej muzyki.
Zespół tworzyli wówczas:
* Tiger – vocal
* Wojciech – saksofon
* Jarczys – saksofon tenorowy
* Szczepan – trąbka
* Krakus – trąbka

* Dareczek – bass
* Remik – gitara
* Binkwa – gitara
* Stecyk – perkusja
Kwiecień 2019 – Szczepan zaprasza Stecyka, decydują się na reaktywację grupy zapraszając ze starego składu Binkwe i Jarczysa. Skład uzupełniają muzycy z województwa Śląskiego i Zagłębia grający wcześniej w innych projektach ska, reggae.